Hoe kunt u problemen melden?

De medewerkers van A Zorg doen hun uiterste best u goede zorg te bieden. Toch is het mogelijk dat u niet tevreden bent over de door ons geboden zorg en dienstverlening. Zo kunt u bijvoorbeeld een klacht hebben over de werkwijze of de manier waarop een medewerker met u omgaat (bejegening). Wanneer u een klacht heeft, raden wij u aan daar niet mee rond te blijven lopen maar uw klachten te melden. Hieronder informeren we u graag over hoe dat kan. U kunt ook onze klachtenregeling opvragen waarin we de mogelijkheden nog uitvoeriger hebben opgeschreven.

Wij maken onderscheid tussen: klachtopvang door een betrokkene of leidinggevende van A Zorg en klachtbemiddeling/behandeling door de externe klachtenfunctionaris.

Klachtopvang
U meldt en bespreekt de klacht met de medewerker op wie de klacht betrekking heeft of zijn/haar leidinggevende. Voor uzelf kan het hierbij goed zijn het volgende in gedachten te houden:

  • reageer zo snel mogelijk;
  • wanneer het iets is dat niet snel kan worden afgedaan: vraag een gesprek aan; probeer eventueel al van te voren uw onvrede kort en krachtig op papier te zetten en aan de betrokkene te overhandigen;
  • ga voor uzelf na wat u met het gesprek wilt bereiken;
  • u kunt altijd iemand meenemen ter ondersteuning.

Door met elkaar in gesprek te gaan en naar elkaar te luisteren komen we hopelijk snel tot een oplossing.

Klachtbemiddeling/behandeling door de klachtenfunctionaris
Heeft de klachtopvang uw onvrede niet weggenomen of wilt u rechtstreeks (zonder klachtopvang) uw klacht aan de orde stellen? In dat geval kunt u dat telefonisch of schriftelijk doen via de externe en onafhankelijke klachtenfunctionaris van A Zorg. De klachtenfunctionaris is werkzaam bij het Quasir en bereikbaar via onderstaande gegevens:

Klachtenfunctionaris A Zorg
Quasir
Postbus 1021
7940 KA Meppel
Tel. 06-48445538
E-mail: bemiddeling@quasir.nl

De klachtenfunctionaris kan op een laagdrempelige en informele wijze bemiddelen in uw klacht. Hij/zij kan u zo nodig ondersteunen bij het formuleren van uw klacht. De klachtenfunctionaris geeft u onafhankelijk advies en kan u ook meer vertellen over de klachtenprocedure.

Geheimhouding
Zowel voor de klachtenfunctionaris als de klachtencommissieleden en alle anderen die zijn betrokken bij de zaak, is geheimhouding verplicht.

Waarom A Zorg?